top of page

Ooracupunctuur is zowel Chinees als Westers, die ik beide beheers. De Westerse ooracupunctuur (auriculo therapie) is een reflextherapie waarin de organen en orgaansystemen van het gehele lichaam wordt weerspiegeld. In China blijken vaak dezelfde punten te worden gebruikt, echter is auriculo therapie van dr. Nogier meer wetenschappelijk onderbouwd.

Vaak geef ik ooracupunctuur ter ondersteuning van de behandeling.  Er worden heel dunne wegwerpnaaldjes gebruikt. Soms worden er kleine verblijfnaaldjes gezet of korreltjes geplaatst. Deze blijven een aantal dagen tot een week zitten. Dit verlengt het effect van de behandeling. Door regelmatig thuis de verblijfnaaldjes te stimuleren werkt u zelf actief mee aan het behandelresultaat.

Ooracupunctuur kan ingezet worden bij o.a.:

• Stoppen met roken

• Ondersteuning bij het afvallen

• Pijnklachten

• Allergieën en hooikoorts

• Slaapproblemen

• Stressklachten

• Emotionele verstoringen

Acupunctuur in Enschede en Uden | Annita Poorthuis #huidklachten #herstel Long-Covid #hooikoorts #cosmetisch #littekens #botox #rimpels #pijnklachten #acufacial  | Veghel Den Bosch Mill Hengelo Oldenzaal (Overijssel en Brabant) dr. Tan