Acupunctuurbehandeling

Door verschillende oorzaken kunnen in het lichaam blokkades, overschotten of tekorten ontstaan met pijn en ziekte als gevolg. Onder normale omstandigheden kan het lichaam een disbalans makkelijk terug in evenwicht brengen. Is dit niet het geval dan kan acupunctuur daarbij helpen. Door het zetten van naalden op een meridiaan (energiebaan) kan een acupuncturist verstoringen beïnvloeden en harmoniseren.

​

De acupunctuurnaalden zijn zeer dun. Het prikken voelt aan als een heel klein speldenprikje. Soms wordt een soort schokje ervaren, dit “Qi”-gevoel geeft aan dat de juiste plek wordt geraakt. Tijdens de behandeling gaat de energie in uw lichaam weer stromen. Dit merkt u aan een licht tintelend of juist zwaar gevoel rondom de naald. Soms straalt het gevoel uit langs de meridiaan. Afhankelijk van uw klacht blijven de naalden 15 tot 30 minuten zitten. De meeste mensen voelen zich na een acupunctuurbehandeling loom en soms een dof en zwaar gevoel in het behandelde deel van het lichaam. Dat is normaal en gaat vanzelf weer weg. Het is verstandig om het lichaam rust te geven na een behandeling en het eerste uur niet intensief te sporten.

​

Na 6-8 behandeling zal het effect van de behandelingen worden geëvalueerd. In overleg met u zal de behandeling al dan niet worden voortgezet. Bij mensen met chronische klachten zijn vaak meerdere behandelingen nodig.