Er zijn veel wetenschappelijke onderzoeken naar acupunctuur gedaan. De WHO (Wereld Gezondheid Organisatie) heeft een lijst met meer dat 50 klachten of indicaties waarbij acupunctuur kan helpen.

Daarnaast kan acupunctuur de bijwerkingen van een reguliere behandeling (bijvoorbeeld chemokuren) verlichten.

Bewegingsapparaat

Reumatische aandoeningen, peesontstekingen, spierpijn, nek- en schouderklachten, trillingen, tenniselleboog, hielspoor, Dupuytren, voetklachten, lage rugklachten, gewrichtspijn.

Luchtwegaandoeningen

Keelpijn, hoesten, verkoudheid en griep, astma en COPD, voorhoofdsholte- en bijholteontstekingen, kortademigheid.

Hart- en vaataandoeningen

Hoge bloeddruk, angina pectoris, hartkloppingen, spanning op de borst, warmte gevoel in de borst, koude handen en voeten, vochtophopingen (oedeem), spataderen.

Maag- en darmklachten

Zuurbranden, obstipatie, diarree, misselijkheid, darmklachten, opgezette buik, buikkrampen, spastisch darmen (IBS).

Neurologie

Hoofdpijn, hersenschudding, migraine, zenuwpijn, aangezichtspijn, gordelroos, voetklachten,  jeuk.

Overige

Vermoeidheid, depressie, stress, stoppen met roken, (eet-)verslavingen, slaapproblemen, allergie, menstruatieklachten, vruchtbaarheidsproblemen en overgangsklachten.

Staat uw klacht er niet bij? Neem contact met mij op of kom langs voor een gratis kennismakingsgesprek.

Cosmetische Acupunctuur  (Overijssel) Enschede Hengelo Oldenzaal, (Brabant) Uden Veghel Den Bosch #naturalbeauty #cosmetics #CAN #acupunctuur #acufacial #notox #uden #mill #denbosch #enschede
Annita Poorthuis Klassieke Acupunctuur, Cosmetische Acupunctuur, Dr. Tan, regio Enschede Hengelo Oldenzaal / regio Uden, Den Bosch, Veghel #naturalbeauty #cosmetics #CAN #acupunctuur #acufacial #notox #uden #mill #denbosch #veghel